PREVÁDZKOVÝ PORIADOK parkoviska

CENNÍK PARKOVACÍCH SLUŽIEB:


PREVÁDZKOVÝ A REKLAMAČNÝ PORIADOK plateného parkoviska DONsP MUDr. L. N. Jégé Dolný Kubín.


I. ZÁKLADNÉ ÚDAJE:
  1. Prevádzkovateľ plateného parkoviska:
    Dolnooravská nemocnica MUDr. L. N. Jégé Dolný Kubín
  2. Miesto prevádzky
    Nemocničná 1944/10
  3. Prevádzková doba: pondelok – nedeľa, 00:00 – 24:00 hod.
  4. Spôsob platby:
    • vložením parkovacieho lístka zo vstupného terminálu do automatickej pokladne
    • predložením parkovacieho lístka zamestnancovi v priestoroch vrátnice, len pre občanov ZŤP
    • automatická pokladňa sa nachádza pri prechode pre chodcov smerom k vrátnici.
  5. Cenník parkovania pre zákazníkov:
    • Prvých 120 minút ZADARMO
    • Každá ďalšia začatá hodina 1,00€
    • maximálna cena parkovného za 24 hodín 20 €
    • strata alebo poškodenie parkovacieho lístka 20 €/parkovací deň
    • iné
  6. Priestor v okolí parkovacieho systému a automatických pokladni je monitorovaný
    kamerovým systémom.
  7. Po zaplatení v automatickej pokladni je k dispozícii 15 minút na opustenie parkoviska.
  8. Vozidla oslobodené od platenia parkovného určuje prevádzkovateľ.

II. PODMIENKY PARKOVANIA
  1. Tento prevádzkový poriadok upravuje pravidla užívania nechráneného parkovacieho miesta
    zákazníkov určené na parkovanie osobných vozidiel medzi prevádzkovateľom parkoviska a
    medzi držiteľom alebo užívateľom cestných motorových vozidiel.
  2. Užívať nechránené parkovacie miesto môže len zákazník, ktorý akceptuje tento prevádzkový
    poriadok, cenník a skutočnosť, že priestor ako aj samotné vozidla budú monitorované
    prostredníctvom bezpečnostných kamier, čim sa uzatvára dohoda o poskytovaní
    nechráneného parkovacieho miesta. Dohoda vzniká prevzatím parkovacieho lístka
    zákazníkom z vjazdového terminálu.
  3. Systém parkovania:
    • a) Postup pri vjazde vozidla:
      • vjazd pre zákazníkov parkoviska sa nachádza 10 m pred vrátnicou nemocnice
      • Počet voľných miest na parkovisku je vysvietenej tabuľke nad pokladňou
      • vodič osobného vozidla zastaví pred vjazdovou závorou, stlačením tlačidla pre výdaj parkovacieho lístka na vjazdovom termináli si odoberie parkovací lístok, čím sa závora otvorí
      • držitelia parkovacích kariet pre vjazd na parkovisko priložia parkovaciu kartu na vjazdovom
      • termináli, čím sa závora otvorí, (len pre držiteľa parkovacej karty)
      • vodič zaparkuje vozidlo na vybranom nechránenom parkovacom mieste,
      • vodič opustí parkovací priestor, pričom parkovací lístok je povinný zobrať so sebou.
    • b) Postup pri výjazde vozidla:
      • v automatickej/manuálnej pokladni zaplatí vodič vozidla príslušnú hotovosť za dobu parkovania podľa cenníka
      • platbu v automatickej pokladni vodič uskutočni vložením parkovacieho lístka do automatickej pokladne a následne sa riadi inštrukciami na displeji automatickej pokladne
      • po uhradení parkovného vodič obdrží doklad o zaplatení, pričom parkovací lístok si ponechá pre použitie na výjazd z parkoviska,
      • pri pohybe na parkovisku každá osoba ma povinnosť dbať o svoju bezpečnosť tak, ako upravuje zákon o cestnej premávke,
      • výjazd z parkoviska je možný výjazdovou závorou,
      • vodič osobného vozidla zastaví pred výjazdovou závorou, vložením parkovacieho lístka z vjazdového terminálu k čítačke otvorí závoru a odíde vozidlom z parkoviska,
      • držiteľ parkovacej karty pre výjazd z parkoviska priloží parkovaciu kartu na výjazdovom stojane
  4. V prípade, že zákazník poruší tento prevádzkový poriadok podstatným spôsobom, má
    prevádzkovateľ právo odtiahnuť vozidlo.
  5. Vozidlá, ktoré sú zaparkované na parkovisku musia byt v riadnom technickom stave a musia
    byť schválené k používaniu v prevádzke.
  6. Prevádzkovateľ parkoviska nezodpovedá za poškodenie, zničenie alebo odcudzenie vecí a
    vozidiel zaparkovaných na parkovisku. Zaparkované vozidla nie sú strážené a prevádzkovateľ
    nenesie zodpovednosť za ich poškodenie, zničenie alebo stratu počas parkovania.
  7. V priestoroch parkoviska je zakázané riadenie vozidiel osobami bez vodičského preukazu ako
    i výučba jazdy.
  8. Zákazník (vrátane všetkých osôb zdržiavajúcich sa na parkovisku) je povinný starať sa o to,
    aby na majetku prevádzkovateľa nevznikla škoda, pričom zodpovedá za všetky škody
    spôsobené nim alebo jeho vozidlom na majetku prevádzkovateľa parkoviska.
III. POVINNOSTI ZÁKAZNÍKA:
  1. Pri zaparkovaní vozidla vždy riadne uzavrieť a uzamknúť vozidlo a zabezpečiť ho proti
    samovoľnému uvedeniu do pohybu a parkovať iba na jednom parkovacom mieste.
  2. Dodržiavať všetky výstražné nápisy, dopravné značky a tento prevádzkový poriadok.
  3. Dodržiavať všetky bezpečnostné a požiarne predpisy.
  4. Parkovacie miesto užívať len s vozidlom v technicky prevádzkyschopnom stave a parkovať
    iba na vyznačenom nechránenom parkovacom mieste.
  5. Udržiavať čistotu a poriadok na parkovisku.
  6. Starostlivo uschovať parkovací lístok. Zákazník nesie zodpovednosť za stratu, poškodenie
    alebo zničenie parkovacieho lístka. V prípade straty parkovacieho lístka bude účtovaný za
    jeho stratu poplatok 20 EUR.
  7. Platbu za parkovné vykonať vždy pred odjazdom z parkoviska.
  8. V prípade zistenia poruchy automatickej pokladne alebo parkovacieho systému túto
    skutočnosť bez zbytočného odkladu oznámiť prevádzkovateľovi parkoviska na tel. č.
    0911796660.
  9. V prípade poškodenia dopravného značenia alebo dopravného zariadenia je zodpovedná
    osoba povinná bezodkladne kontaktovať políciu a prevádzkovateľa parkoviska na tel. čísle
    0911796660.
IV. REKLAMAČNÝ PORIADOK
  1. Na zabezpečenie jednotného, rýchleho a správneho postupu pri vybavovaní reklamácií
    poskytovaných služieb na parkovisku sa vydáva tento reklamačný priadok.
  2. Právo na reklamáciu služieb:

Ak vodič zaparkovaného vozidla zistí, že služba, ktorá mu bola poskytnutá ma vadu, uplatňuje
svoje právo u prevádzkovateľa parkoviska bez zbytočného odkladu. Jeho právo zanikne, ak nebolo
uplatnené do 7 dní od poskytnutia služby. Prevádzkovateľ má právo reklamáciu neprijať v prípade,
ak neboli splnené všetky podmienky reklamácie:

Vodič vozidla pri uplatňovaní reklamácie musí predložiť doklad o poskytnutých službách
(parkovací lístok) a doklad o zaplatení služieb, ktorých vadu reklamuje. K reklamácii je potrebné
priložiť aj popis udalosti, ktorá je príčinou reklamácie služieb, kontaktnú osobu, korešpondenčnú
adresu a telefonicky kontakt. V prípade nárokovania vrátenia peňazí je potrebné zaslať číslo úctu
v tvare IBAN. Ak nie je možné poskytnúť prevádzkovateľovi všetky náležitosti reklamácie, uvedie
zákazník dôvod tejto skutočnosti. Reklamáciu je možné zaslať poštou na adresu prevádzkovateľa
– Dolnooravská nemocnica s poliklinikou MUDr. L. N. Jégé, Nemocničná 1944/10 alebo formou e-
mailu na adresu strezo@donsp.sk. Prevádzkovateľ vybaví reklamáciu najneskôr do 30 dní od jej
uplatnenia. Lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť dňom nasledujúcim po dni, kedy bola
reklamácia uplatnená. Po uplynutí lehoty vzniká spotrebiteľovi nárok na vrátenie peňazí za
reklamovanú službu. Ak ide o zložitý prípad ako je poškodenie motorového vozidla technológiou
parkoviska počas doby parkovania je potrebné na mieste spísať „správu o nehode“ v dvoch
vyhotoveniach, 1 ks si majiteľ vozidla ponechá a 1 ks ostáva prevádzkovateľovi parkoviska.
Bezodkladne je nutné kontaktovať prevádzkovateľa parkoviska na tel. čísle 0911796660.

Peňažné rozdiely zistené mimo parkoviska neuznávame.

*Aby sme mohli Vašu reklamáciu vybaviť, zoberte prosím na vedomie, že spracúvame Vaše
osobné údaje v rozsahu: titul, meno, priezvisko, adresa bydliska, korešpondenčná adresa, Číslo
bankového úctu, telefónne číslo, e-mail a podpis. Uvedené osobné údaje spracúvame z dôvodu
plnenia si našich zákonných a zmluvných povinnosti na právnom základe uvedenom vy ustanovení
článku 6 odsek 1 písmeno b) a písmeno c) nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EU)
2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracovaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto
údajov (ďalej len ako ,,Nariadenie“). V prípade, ak sa rozhodnete nám Vaše osobné údaje
neposkytnúť, nebude možné Vašu reklamáciu vybaviť. Podrobné informácie o spracúvaní Vašich
osobných údajov je možné získať na e-mailovej adrese jurasova@donsp.sk.

IV. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA: ;
  1. Prevádzkový a reklamačný poriadok parkoviska sú povinní dodržiavať všetci užívatelia
    parkovacích miest na parkovisku DONsP.
  2. Prevádzkový a reklamačný poriadok parkoviska nadobúda Účinnosť dňom 1.11.2024.
  3. Prevádzkový a reklamačný poriadok bude viditeľným spôsobom umiestnený pri vjazde
    na parkovisko, pri automatickej pokladni a zároveň bude uvedený na webovej stránke donsp.sk.
  4. Na parkovisku je premávka upravená dopravným značením a zákazník je povinný dodržiavať
    v plnom rozsahu ustanovenia zákona č. 8/2009 Z.z. o cestnej premávke v znení neskorších
    predpisov.
  5. Rýchlosť jazdy na parkovisku je max. 10 km/hod.
  6. Zneužitie susedného nechráneného parkovacieho miesta nesprávnym parkovaním vozidla
    zákazníka bude posudzované ako parkovanie na dvoch (pripadne viac) nechránených
    parkovacích miestach a zákazník je povinný zaplatiť náhradu za všetky obsadené nechránené
    parkovacie miesta podľa platného cenníka.
  7. Ak vozidlo odstavené mimo vyznačených parkovacích miest tvorí prekážku cestnej alebo
    pešej doprave, prevádzkovateľ parkoviska ho bezodkladne da odviesť na náklady a riziko
    držiteľa vozidla.

V Dolnom Kubíne, dňa 1.11.2024.