Stačí si ZAPAMÄTAŤ 1+1 = 2, 112 je číslo tiesňového volania

Viete, na aké telefónne číslo máte zavolať v prípade núdze? V celej Európskej únii existuje len jedno číslo 112.

Dnes, 11. februára, si pripomíname Európsky deň tiesňového čísla 112, ktoré na Slovensku zaviedli v roku 2003.

Linka 112 je jediná na Slovensku, na ktorú je možné dovolať sa aj bez SIM karty.

Osvetová činnosť v rámci Európskeho čísla tiesňového volania 112 je zameraná na zvyšovanie povedomia verejnosti o účele využitia čísla tiesňového volania a tiež s cieľom znížiť počet neoprávnených volaní.

V roku 2023 na slovenskej 112-ke zaznamenali spolu takmer milión (994 182) volaní pričom neoprávnených boli takmer dve pätiny (388 947).

Riešili aj 15 322 textových správ SMS od sluchovo znevýhodnených alebo osôb, ktoré nemôžu volať.

Operátori tiež prijali 5 543 manuálnych volaní e-Call z automobilov vybavených touto palubnou jednotkou a 1 055 automatických volaní e-Call pri nárazoch, keď automobil sám odošle dátovú vetu s údajmi o polohe, type vozidla, smere jazdy a počte pasažierov na koordinačné stredisko integrovaného záchranného systému.

Linku112 obsluhuje operátor, ktorý je záchranár, ale spolu s ním zdvíhajú telefón aj hasič, policajt a člen civilnej ochrany. Číslo je univerzálne, ale malo by sa používať napríklad pri dopravných nehodách, kde potrebujeme súčinnosť záchranky, polície a hasičov. Ak máme čisto zdravotný problém, je výhodnejšie volať priamo číslo 155.

Na Slovensku funguje 8 koordinačných stredísk integrovaného záchranného systému, ktoré zabezpečujú príjem a odozvu na tiesňové volania 24 hodín denne. 

Bojíte sa, že zabudnete, kam zavolať? Stačí si zapamätať 1+1 = 2 (112)